Clube KTM Portugal

Clube Oficial KTM

KTM 1050 ADVENTURE???

Tudo sobre comer pó durante longas distâncias.

Moderadores: ElioSilva, Chaves, HelSilva, Miglim, Paxx

Re: KTM 1050 ADVENTURE???

Mensagempor VítorF » sábado nov 22, 2014 11:18 am

Face à 1190 as diferenças estão nos 94cv face aos 148cv e na cilindrada, naturalmente, na distância ao solo 40mm mais baixa, no curso das suspensões menor cerca de 30mm e no peso que é inferior em 5 kgs.

http://www.ktm.com/pt/model-comparison/ ... oduct.html
Qualquer semelhança com o acordo ortográfico foi pura distracção ou sentido de humor!
VítorF
Membro Honorário

Registado: sexta fev 13, 2009 5:16 pm

Mensagempor VítorF » sexta fev 06, 2015 11:21 am

Imagem

LAUNCHED alongside the firm's flagship 1290 Super Adventure, KTM's new 1050 Adventure is the latest 'big bike' aimed at riders on a restricted licence.

At 95hp, it sits bang on the power limit for bikes to be restricted to 47hp for A2 licence holders.

It may seem like an odd decision from KTM to have three Adventure models all within 250cc of one another, but with £5,000 separating the 1050, 1190 and new 1290 Adventure, it’s clear that each model caters to a completely different type of rider.

(...)

Low down in the rev range, the power curve from the bike’s 1050cc V-twin is almost identical to that produced by the 1190. However, creep past 6,000rpm, and where the 1190 surges towards its 150hp maximum output, the 1050 simply flatlines.

(...)

On the topic of electronics, the 1050 gets a ride-by-wire throttle with Sport, Street, Rain and Off-Road riding modes, all of which tweak power delivery and how quickly the traction control system kicks in. Unlike the 1190 and 1290 models, there’s no lean-sensitive Bosch Motorcycle Stability Control (MSC) system so it pays to be slightly more cautious when chucking the 1050 into corners at pace.

Imagem

The long-travel WP front suspension is non-adjustable but felt well damped on both the road and bumpy gravel sections. The same goes for the rear WP shock, which is only adjustable for pre-load.

(...)

instead of spoked wheels. As such, it would have been nice to see a more conventional 120/70 profile tyre fitted to the 19-inch front rim; there’s plenty of grip from the stock Metzeler Tourance rubber but the tall and skinny 110/80 profile tyre at the front begins to feel vague as lean angle increases.

The 1050’s brakes are the same as found on the 1190 and 1290 models, but with less weight to bring to a halt, the twin-disc Brembo set-up feels even more powerful.

Imagem

The bike may not get the same cornering ABS system as the larger capacity Adventures, but it gets a raft of useful features like pannier mounts, an adjustable screen, a large 23-litre fuel tank that should see over 200 miles between re-fills, hand guards, a steering damper, LED daytime running lights and an impressive amount of ground clearance.

The hydraulic slipper clutch makes town riding a breeze thanks to the effect it has on the clutch lever. As well as stopping rear wheel hop on aggressive downshifts, the unit is built in such a way that softer clutch springs can be used, resulting in a featherlight pull at the lever.

On a less positive note, it was slightly disappointing to find that the size of the right hand side pannier is still compromised by being wrapped around the exhaust. And the standard of finish on the rear subframe left a little to be desired.

Imagem

However, my biggest gripe with the 1050 Adventure is price. It’s a brilliant bike to ride with oodles of character but at £10,999 it sits at the top end of a fiercely competitive market. BMW’s F800GS Adventure can be had for £9,650 and the new Triumph Tiger 800 XC costs £8,999. The latter comes with all the electronics you find on the 1050, with the addition of fully adjustable suspension, cruise control and more.

A spokesperson for KTM said the bike was originally planned as a sub-£10,000 model. At that price, it would have been much easier to forgive it for its few shortcomings, and the bike might have offered a good-value-for-money introduction to KTM's best-selling range.

http://www.visordown.com/road-tests-fir ... 26217.html
Qualquer semelhança com o acordo ortográfico foi pura distracção ou sentido de humor!
VítorF
Membro Honorário

Registado: sexta fev 13, 2009 5:16 pm

Mensagempor Scarz » sexta fev 06, 2015 1:31 pm

Este modelo continua a não fazer sentido nenhum com tantas cilindradas aproximadas :roll:
www.Baja2Tempos.com
Scarz
Ready To Race

Registado: domingo set 02, 2007 10:29 pm

Mensagempor Mestre David » sábado fev 07, 2015 11:14 am

Scarz Escreveu:Este modelo continua a não fazer sentido nenhum com tantas cilindradas aproximadas :roll:

x2

...sem dúvida alguma, parou-lhes o cérebro :? :? :shock: :( :oops: :arrow: é gira e tal mas para que raio quero uma 1050 uma 1150, se fosse uma 800 isso sim... digo eu
Kawasaki GTR 1400... o abião :D
KTM 300 de 1995 :)... a melhor moto do mundo... iô
Mestre David
Power Member

Registado: terça mai 05, 2009 3:13 pm

Mensagempor Miglim » sábado fev 14, 2015 3:11 pm

A ideia é ter uma Adv mais barata, que dê para conduzir com a carta A2, e que substitua a SMT. (digo eu!)
Speedy Miglim ________________________________________________________________4Ever 2Fast 4You
Miglim
Site Admin

Registado: segunda set 10, 2007 8:03 pm

Mensagempor ElioSilva » terça abr 14, 2015 7:08 pm

KTM 1050 ADVENTURE..... :D :D :D

:wink:
Imagem
ElioSilva
Moderador

Registado: sábado mai 31, 2008 9:33 pm

Mensagempor FBM1050 » terça abr 26, 2016 4:55 am

Boas. Sou novo no mundo KTM, ou seja estou em negociações (reservada) com uma 1050, vejo por aqui tantos comentários negativos... Devido ao facto de haver 3 Adv, mas em termos mecânicos fiabilidade alguém pode ajudar a perceber se é ou não uma boa opção? Mota anterior NC 700 X, uso muito a mota em cidade, viajo maioritariamente sozinho (esposa tem medo de motas :), sorte a minha ihihih.). No meu ponto de vista é a opção mais racional a 1050, a 1190 ideal e a 1290 o sonho. Mas o que pretendo neste negocio é gastar o mínimo possível, ficar com uma maquina que proporcione, conforto, agilidade, performance e qualidade.
Sei lá... Tudo o que me poderem dizer sobre a maquina agradeço....
Obg. Filipe Moreira
FBM1050

Registado: quinta abr 21, 2016 10:29 pm

Mensagempor ElioSilva » terça abr 26, 2016 9:46 am

FBM1050 Escreveu:Boas. Sou novo no mundo KTM, ou seja estou em negociações (reservada) com uma 1050, vejo por aqui tantos comentários negativos... Devido ao facto de haver 3 Adv, mas em termos mecânicos fiabilidade alguém pode ajudar a perceber se é ou não uma boa opção? Mota anterior NC 700 X, uso muito a mota em cidade, viajo maioritariamente sozinho (esposa tem medo de motas :), sorte a minha ihihih.). No meu ponto de vista é a opção mais racional a 1050, a 1190 ideal e a 1290 o sonho. Mas o que pretendo neste negocio é gastar o mínimo possível, ficar com uma maquina que proporcione, conforto, agilidade, performance e qualidade.
Sei lá... Tudo o que me poderem dizer sobre a maquina agradeço....
Obg. Filipe Moreira

Eu pessoalmente gosto da 1050, a base do motor é o mesmo das irmãs 1190 e 1290(com menos cilindrada) a sua fiabilidade e ''alma''
estão mais do que comprovadas, a mota tem uma condução boa,travagem e suspensões muito boas...
Para mim a única coisa que podia ser diferente era em vez de ser jante optarem por rodas raios(roda 21 á frente e roda 18 a trás)....ai sim era ''perfeita''.....!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:wink:
Imagem
ElioSilva
Moderador

Registado: sábado mai 31, 2008 9:33 pm

Mensagempor FBM1050 » terça abr 26, 2016 10:42 pm

Obrigado. No próximo fim de semana já espero desfrutar da maquina.
FBM1050

Registado: quinta abr 21, 2016 10:29 pm

Anterior

Voltar para KTM Trail

Quem está ligado:

Utilizadores a ver este Fórum: Nenhum utilizador registado e 2 visitantes